1. Home
  2. Docs
  3. Handleiding
  4. 3. Aanmaken bijeenkomsten
  5. 3.2 Beschikbare plaatsen vullen

3.2 Beschikbare plaatsen vullen

Nadat een bijeenkomst is aangemaakt kunt u de beschikbare plaatsen vullen.

Handmatig toevoegen

Indien gewenst kunt u eerst handmatig bezoekers toevoegen, voordat u het systeem zelf de bezoekers laat uitnodigen. Dit kunt u bijvoorbeeld gebruiken om de dominee of kerkenraadsleden aan de dienst toe te voegen. Dit is niet verplicht, u kunt deze stap dus overslaan. Om handmatig een deelnemer toe te voegen klikken we op ‘Handmatig toevoegen’.

Selecteer de deelnemer uit de lijst en vul het aantal bezoekers in. Bij status kunt u kiezen voor ‘Wacht op uitnodiging’, zodat deze deelnemer wel een uitnodigingsmail ontvangt. Als u kiest voor ‘Komt wel’ of ‘Komt niet’ dan wordt er geen uitnodigingsmail meer verstuurd naar deze deelnemer.

De handmatig toegevoegde deelnemers worden boven aan de lijst met uitnodigingen getoond. U kunt deze deelnemers ook weer handmatig bewerken of verwijderen.

Automatisch vullen

Vervolgens kunnen de resterende plaatsen automatisch gevuld worden. Klik op de knop ‘Vul beschikbare plaatsen’, de lijst wordt nu (volgens het roulatiesysteem) gevuld met de deelnemers die als eerste in aanmerking komen voor een uitnodiging.

Wanneer u al weet dat een bepaalde deelnemer niet kan, dan klikt u op Bewerken en zet de status voor die deelnemer op ‘Komt niet’. Daarna klikt u opnieuw op ‘Vul beschikbare plaatsen’ om de vrijgekomen plaatsen te vullen. Het vullen van vrijgekomen plaatsen gaat automatisch nadat de uitnodigingen eenmaal verstuurt zijn. Dit kunt u lezen in de volgende stap.

De volgende stap is het versturen van de uitnodigingen.

Hoe kunnen we je helpen?